6/13/2012

24

assalamualaikum,



" when a girl grows up she will marry her 'father' "
" kalau nak tahu seorang gadis tu bila dah berumur macamana , tengok ibunya "
pernah dengar tak orang cakap macamtu,
it's exactly true .

meet my mom and dad,
Puan Hajah Abidah and Tuan Haji Ishak,
gelpren dgn boipren saya sampai mati,
hehe,

tadi ayah call, well,setiap hari call sebenarnya,
boipren mira harini buat ayat tacing taw awak,
"kebelakangan ni, ayah rindula kat akak,kalau tak call rasa takde semangat"
see, romantik kan boipren saya,sila jeles sekarang,hehe,
" alaa, relax la ayah, ayahkan hensem,ramai peminat,takan rindu akak kott"
ayat macam cool je cik mira,
konon,
tengok now kan dah tersedu sedan memalam ni,
uwaaaaaaaa!!
nak balik rumah,nak ayah,nak ibu,

ya,saya anak manja ayah saya,
kalau nak makan epal yang baru keluar fridge, ayah saya yang akan gigitkan besar2, baru saya makan, kalau tak,saya tak sentuh .
kalau ayah makan tapi saya tak, ayah yang suapkan saya,
kalau ibu masak seafood macam udang ke ketam yang kena kopek,
ayah n ibu yang kopekkan,kalau tak anak perempuan dia tengok je,
kalau mira menangis, mesti ayah akan buat lawak, takpun cium tangan mira or cubit pipi,
ayah saya tak pernah bagi saya menangis lama, even dia yang marah,
sekarang fahamkan macamana mira boleh jadi sangat manja,gedik,mengada kalau dengan orang yang mira sayang?
kalau ada orang yang rasa mira pernah nangis sebab dia, means dia antara orang yang mira sayang.

ibu n mira, dulu tak pernah sekepala,
kalau pilih benda mesti opposite,
ibu kata mira masa kecik even pandai tapi malas,degil,nakal amat,
sampai sekarang pun degil lagila mami,
tapi bila dah besar ni, ibu bestfriend saya yang paling cun,paling comel,paling hebat!
even dulu ibu sorang,ibu jaga saya dengan adik sampai jadi manusia,
ibu buat semua benda masa ayah takde,
ibu saya wanita yang independent walau garangnye scary,hehe,
ibu ajar mira untuk sentiasa berterus terang,
sebab tu ibu sentiasa jadi ratu dalam hati saya,
takkan pernah ada pengganti.

terima kasih.
sebab tak give up dengan mira walau mira selalu masuk hospital sebab sakit,
sebab rotan mira masa UPSR dapat 4A1B,
sebab ajar berterus terang dengan apa yang mira nak,
sebab tak layan masa mira request nak keluar MRSM,
sebab belikan set geometri,microscope,dgn buku sains instead of barbie doll yg mira merengek nak .

so, please be together sampai bila bila,
even kakak banyak kali heartbroken,jgn hancurkan  my believe yg masih ada cinta manusia yang kekal sampai syurga,
masih ada lagi cinta manusia yg kuat,
tak rapuh ,
ibu jangan menangis lagi,
ayah jangan sedih ,
kakak dah besar, it's time kakak pulak lap airmata ibu dengan ayah,
i'll take the sadness away,
i'll replace you,
i'll be the one who bear all the sadness and tears,
so, be together ayah,ibu, sampai bila bila ..

No comments:

Post a Comment