6/09/2012

17- Lepas



Berdentum . Kuat .


Terhenti aku di situ ,
Aku kalih badan aku ke belakang,
Manusia sedang asyik menghurungi sekujur tubuh entah siapa,
Tidak,
Aku menafikan jangkaan konklusi otak,
Bukan dia,
Langkahku yang mulanya perlahan semakin laju meredah hujan yang semakin galak membasahi bumi,
Payung pelangi pemberian dia aku campak,
Baju kurung merah jambu yang semakin lencun tidak aku endahkan,
Gerombolan manusia itu berjaya aku bolosi,


Jantung aku,
Nafas aku,
Dunia,
Semuanya seakan berhenti,
Dia kulihat berlumuran darah merah pekat,


Tidak,Bukan,Ini mimpi bukan?
Aku melutut,
Dia yang kaku kubawa ke rangkulan ku,
Dengan harapan dia kembali bernafas,
Kembali celik,
Tapi dia masih lagi begitu,
Tidak berkutik sedikit pun,
Dan di saat air mataku bercampur titisan hujan, aku tahu ,
Sudah tiba masanya aku melepaskan kamu,
Ke tangan Dia yang lebih menyayangimu .

No comments:

Post a Comment